torsdag 3 mars 2011

The Rite

Jag hade sett trailerna för The Rite för ett bra tag sen, och jag var faktiskt rätt sugen på den! Jag gillar ju filmer med övernaturliga teman så jag var helt klart nyfiken på den.

Så idag gick jag på pressvisning och såg The Rite och Black Swan, mer om den sen. Faktum är att jag inte alls blev imponerad på The Rite! Filmen var obehaglig på sina ställen, och självklart var det kul att se Anthony Hopkins igen, men den tillförde inget nytt. Vi har sett flertalet filmer om excorsism som sägs vara baserade på verkliga händelser, men den här filmen erbjöd inga nyheter, det var samma saker ännu en gång, inget som överaskade, till och med den obligatoriska "upp-och-nedvända-kors-scenen"! Det enda som jag tycker var roligt med filmen var i en scen där de skämtar lite om The Excorcist, för er som har sett den. För er som inte har sett den: Se den istället för The Rite så gör ni er en tjänst!

Det är förstås kul att Mikael Håfström får göra film i USA, men jag önskar bara att han kan göra en bra film för omväxlingens skull. I min mening har han inte gjort något bra sen Ondskan, så det börjar fan vara dags att han styr upp nåt snart! Apropå herr Håfström, gillade verkligen Skuggornas Hus! En riktigt härlig svensk ungdomsserie!

Nåväl, till betyget då. Jag tycker ärligt talat inte att den här filmen förtjänar mer än två svaga Hattar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar