tisdag 22 mars 2011

Crash - Den bästa filmen någonsin!

Jag vet att det här är väldigt sent, Crash är en film som man redan borde ha sett, för flera år sen. Faktum är att jag har tänkt se den enda sen den kom ut, men jag har alltid ångrat mig för jag har tyckt att den sett så himla tråkig ut. Men ack så fel man kan ha!

Idag satt jag och en kompis och skulle se en film tillsammans och då sa han att han ville se Crash, jag tänkte att det väl var dags, så sagt och gjort, vi började titta på den. Redan efter kanske 15-20 minuter sa jag till honom att jag hade en känsla av att det här skulle vara den bästa filmen som jag har sett. Och det var det verkligen!

Alla filmer, ALLA, bleknar i jämförelse! Det är knappt så man kan kalla det en film, det är en upplevelse! Den är så grymt jävla bra att jag inte vet vad! Varje scen är som en egen liten kortfilm, Paul Haggis är ett GENI! Han vrider och vänder på allt! Hela filmen är så otroligt genial! För att inte nämna fotot och musiken som är helt brilliant!

Jag tror att jag var tårögd under hela filmen, det var bara så vackert och tragiskt! Jag blev ledsen över hur hemsk vår värld är, hur hemska vi är, vi människor. Det här är en film som man bör se i tystnad och en film som man verkligen behöver ta in, en film som tål att tänkas på, en film som manar till eftertanke!

Tydligen har vissa kritiserat filmen för att vara rasistisk, och visst handlar det mycket om rasism, men om man inte kan se att filmen tar ställning emot rasism så tror jag att man har missat något viktigt. Om någon inte gillar den här filmen så tror jag att jag tar och tappar allt hopp på mänskligheten! Allt det lilla som finns kvar efter att ha sett Crash!

Jag kan inte ens föreställa mig att någon inte skulle gilla den här filmen, så har du, likt jag, inte sett den än, så måste, MÅSTE du bara se den fortast möjligen! Crash får fem SOLKLARA hattar! Se den! Se den nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar