torsdag 3 mars 2011

Black Swan

Som sagt så såg jag ju även Black Swan idag, och herregud vilken jävla bra film! Den här filmen förtjänar helt klart 5 Hattar! Jag tror att jag aldrig har blivit så berörd av en film, någonsin! Eller så var det i alla fall väldigt länge sen... Den var så sjukt obehaglig! Och som Natalie Portman spelade! Helt jävla otroligt! Hon förtjänade verkligen en Oscar för den rollen! Så otroligt övertygande och ett sånt brett register! Jag trodde inte heller att jag någonsin skulle säga det, men filmen fick mig till och med att tycka att balett kanske inte är så farligt ändå! (Eller är det just precis det är?...) Jag vill även nämna Vincent Cassel som också var riktigt bra! Har gillat honom enda sen La Haine. Där han, för övrigt, också var riktigt bra! Se den! Mila Kunis bör även nämnas, för hon imponerade också stort! Det var riktigt kul att se henne i en så pass seriös film!

Frågan är dock hur mycket publik den kommer att dra i Sverige? För det här känns verkligen inte som en film för den stora publiken, snarare som en film för riktiga cineaster. Jag tror att de som går och ser den bara för att, utan att veta så mycket om den, kommer att bli besvikna, för jag tyckte verkligen att filmen kändes som en riktig fin "festival-film", och det brukar inte gå hem hos alla. Nåja, jag kan i alla fall rekommendera den varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar