onsdag 26 januari 2011

The Green Hornet 3D

Igår såg jag The Green Hornet i 3D. Jag hade väl inte direkt några hög förväntningar, trailerna tyckte jag verkade lovande, men jag hade hört lite både och av vänner som hade sett den, vilket nog var bra!

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad när jag såg den, den var en jävligt skön rulle som lockade både till skratt och fick upp min puls. Kort sagt en skön blandning av action och komedi, en rätt lyckad sådan dessutom. Utöver det tyckte jag att den hade en del riktigt snygga övergångar mellan vissa klipp.

Vad jag däremot kan klaga på är ett ojämt tempo. Alltså bitvis var den full av action och komedi, och då var den jävligt bra! Men andra stunder tappade den lite för mycket, i och för sig så hittade ju filmen tillbaka till sitt rätta jag sen, men jag tyckte ändå att framförallt mitten kändes lite seg.

Vidare var den absolut inte värd att se i 3D! Efftekterna var väl inte lika usla som tex i Clash of the Titans, och självklart var den ingen Avatar, men jag tycker ändå att man borde kunna vänta sig mer av filmer!

Seth Rogen och Jay Chou var grymma i sina roller, framförallt Seth! Det kändes verkligen att den här filmen låg honom mycket varmt och hjärtat, och han passade sjukt bra in i rollen som Britt Reid! (Vilket namn föresten!) Dessutom var det kul att se att han hade varit med och skrivit manus, frågan är väl hur mycket Seth har gjort, men det gjorde mig ändå nyfiken!

Filmen är självklart inte den bästa jag har sett, men om du är sugen på en skön action-komedi och mycket underhållning, så är den absolut värd att se! Jag ger den 3 hattar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar