torsdag 4 november 2010

The Walking Dead

För ett bra tag sen läste jag något om en kommande zombieserie som de hade döpt till "The Walking Dead". Jag glömde snart bort det, men imorrn började en av de som jag var på bio snacka om just precis den serien. Tydligen hade den premiär i USA på Halloween. Så fort jag kom hem passade jag på att se det första avsnittet. Redan innan förtexterna hade kommit satt jag som spänd framför serien! Sjukt obehaglig början! Förstår dock inte varför de börjar med ett klipp, som uppenbarligen utspelar sig ett bra tag framåt i tiden. Sen hoppar de tillbaka i tiden, så vi får följa med från första början, för att sen, i vanlig manér, låta allt utspela sig i kronologisk ordning. Personligen hade jag hellre börjat från start, men jag kan tänka mig att de ville se till att verkligen locka tittarna direkt! Jag tror dock att i alla fall jag hade blivit ännu mer intresserad om serien hade börjat direkt efter eftertexterna, men oavsett är det helt klart en spännande, skrämmande och intressant serie! Jag har ju, som vissa insatta kanske vet, en stark fobie för zombier! Det är nog bland det äckligaste jag vet! Men jag älskar ju att bli skrämd, så jag har väl någon skräckblandad förtjusning för sådana här historier. Vilket visade sig under natten, drömde en massa mardrömmar om zombier i Stockholms innerstad, slottet och så vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar